Pozycjonowanie stron modowych rządzi się swoimi własnymi, unikalnymi prawami i nie wszystkie działania, które według ogólnych zasad SEO są obowiązujące, sprawdzą się w przypadku naszej witryny. Wielu blogerów modowych zastanawia się wobec tego, jak postępować, by uzyskać większy ruch z wyszukiwarek. Jesteś jednym z nich? Przedstawiamy kilka technik, których nie możesz przegapić.
Mimo, że niektórzy eksperci marketingu twierdzą, że era SEO odchodzi w zapomnienie, nasza podstawowa rada dla blogerki lub blogera modowego poznanie niezmienna: pozycjonuj i zdobądź podstawy dobrego SEO. Jego sednem jest ułatwienie wyszukiwarkom znajdowania właśnie Twoich treści, a tym samym zapewnienie możliwie jak największego ruchu na Twoim blogu. Google lub inna przeglądarka ma na celu umieszczenie na szczycie listy najtrafniejszych wyników wyszukiwania, a dzięki pozycjonowaniu upewnia się, że tylko najlepsze jakościowo treści – przydatne i pomocne dla czytelników – są widoczne.
Droga na skróty do dobrego SEO nie istnieje, ponieważ Google stale udoskonala działanie, odrzucając złe taktyki ujawniania bezwartościowych treści ponad znacznie lepszymi wynikami. Możesz być pewien, że jeśli konsekwentnie i z pasją budujesz swojego bloga, a treści są tworzone z myślą o czytelnikach, dobre pozycjonowanie nastąpi w sposób naturalny. Najwyższa jakość contentu w dużej mierze obroni się sama, natomiast istnieje kilka dodatkowych działań, których możesz się podjąć, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki konwersji.
Słowa kluczowe to wszystkie sformułowania i wyrażenia, których ludzie używają, szukając czegoś w wyszukiwarce. Dlatego dobrą praktyką jest przeprowadzenie badania słów kluczowych, dzięki czemu będziesz w stanie stwierdzić, ile osób szuka określonego słowa kluczowego i jak bardzo jest ono konkurencyjne. Idealnie byłoby, gdybyś swoimi treściami mógł wstrzelić się w słowo kluczowe, które ma zarówno spory ruch, jak i jest łatwe do pozycjonowania.
Jeśli Google i inne wyszukiwarki nie wiedzą, o czym są Twoje posty, to osoby wyszukujące nigdy ich nie znajdą. Wielu początkujących blogerów traktuje słowa kluczowe po macoszemu, nie przywiązując do nich zbyt wielkiej wagi, dopiero po czasie orientując się jak wielki był to błąd. Dotyczy to zwłaszcza osób, które poza działalnością blogową chciałyby w jej ramach rozwijać swój sklep internetowy. Sukces marki zależy od popularności, popularność od ruchu na stronie, a ruch na stronie jest jednoznacznie związany ze słowami kluczowymi i opartym o nie pozycjonowaniem e-commerce.
Autorytet domeny to wskaźnik konkurencyjności w rankingu wyszukiwarek opracowany przez MOZ, który przewiduje, jak dobrze witryna będzie pozycjonować się na stronach wyników wyszukiwania. Wynik może wahać się od 1 do 100, przy czym im wyższa liczba, tym bardziej witryna jest konkurencyjna. Wiedza o tym, jaki jest autorytet Twojej witryny, pomoże Ci określić, na jaki wynik słowa kluczowego możesz kierować. Korzystając z bezpłatnego narzędzia Small SEO Tools możemy oszacować autorytet domeny i dopasować słowa kluczowe pod nasz wynik. Jeśli np. uzyskasz 21/100 punktów, skup się na słowach kluczowych, które mają wynik 25 lub mniej, a małymi krokami będziesz piąć się w górę rankingu.
Pozycjonowanie stron poza witryną odnosi się do wszystkich działań, które można wykonać poza stroną, aby podnieść ranking strony w wyszukiwarkach. Najlepszym sposobem jest budowanie wysokiej jakości profilu linkowego prowadzącego do Twojej witryny. W jakim celu? Liczba linków zwrotnych wskazuje na popularność lub znaczenie strony, jest ona pewnego rodzaju świadectwem zaufania. Duża ilość linków zwrotnych pozytywnie wpływa na rankingi, zwiększenie ruchu, zwiększenie autorytetu domeny, a tym samym większy przychód.
Fot. unsplash.com