Google Ads i Facebook Ads to dwie najczęściej używane platformy do reklamowania się w sieci. Obie mają swoje plusy i minusy, ale która z nich jest lepsza?
Warto na początku powiedzieć, czym jest Google Ads oraz Facebook Ads. To dwie największe platformy reklamowe na świecie. Google Ads (dawniej znany jako AdWords) to platforma reklamowa zbudowana przez Google i używana do promowania produktów i usług firm w wynikach wyszukiwania. Natomiast Facebook Ads to forma marketingu cyfrowego, która pozwala firmom umieszczać reklamy na Facebooku.
Wiesz już, czym jest Google Ads oraz reklamy Facebook Ads, możesz zatem przejść do kolejnego etapu. Warto na początku odpowiedzieć sobie na pytania:
Pozwoli Ci to sprecyzować swoje oczekiwania i ułatwi dalszą analizę.
Wybierając odpowiednią platformę do reklam, powinieneś wziąć pod uwagę następujące czynniki:
Google pozwala kierować użytkowników na podstawie wielu czynników, w tym lokalizacji, języka, typu urządzenia i innych. Chociaż reklamy Facebook Ads również dają możliwość kierowania użytkowników według ich zainteresowań i demografii, platforma ta nie oferuje tak dużej elastyczności jak Google.
W przypadku obu platform możesz ustawić swój budżet. Jednak Google daje więcej opcji w tym zakresie. Można tam ustawić dzienne budżety w określonym przez siebie przedziale, podczas gdy na Facebooku dzienne budżety są ograniczone do konkretnej dziennej wartości na dane konto reklamowe.
Obie platformy dają bardzo duże możliwości optymalizacji, które pozwalają dostosować oferty w oparciu o konkretne wskaźniki wydajności, takie jak współczynnik klikalności (CTR). Jednak Google posiada o bardziej zaawansowane funkcje, które ułatwiają optymalizację kampanii na różnych urządzeniach lub w różnych sieciach (np. mobile vs desktop).
Zastanów się, z której platformy częściej korzystają Twoi potencjalni klienci i które reklamy będą przez nich bardziej dostrzegalne. Jeśli Twoja grupa docelowa korzysta zarówno z wyszukiwarki Google, jak i Facebooka, to obie platformy mogą dobrze współpracować, uzupełniając swoje mocne i słabe strony. Jeśli posiadasz więc wystarczający budżet, spróbuj rozważyć taką możliwość.
Trudno jednoznacznie określić, która platforma reklamowa będzie lepszym wyborem. Obie posiadają bowiem wady i zalety. W związku z tym wybór powinien być zależny od Twoich indywidualnych potrzeb. Przeanalizuj więc omówione przez nas czynniki i zacznij reklamować swoją stronę online!
Zdj. główne: Alex Haney/unsplash.com