Artykuł sponsorowany
Podstawą każdego w pełni profesjonalnego biura jest sprawna komunikacja. Jakie systemy warto wdrożyć, by zapewnić wydajną współpracę personelu? Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na rozwiązania z zakresu telekomunikacji.
Zanim przejdziemy do tego, jakie systemy telekomunikacyjne powinny znaleźć się w biurze, warto zatrzymać się przy tym, co właściwie oznacza to sformułowanie. Termin ten może określać wszelkie instalacje, urządzenia, metody, a nawet personel, który bierze udział w procesie przekazywania informacji. Taki system pozwala nie tylko odpowiednio funkcjonować całej firmie, lecz także przenosi się na ogólną komunikację wewnątrz biura – a czasami nawet poza nim. Głównym celem stosowania takich rozwiązań jest przeważnie właśnie zapewnienie łączności z innymi lokalizacjami. Najprostszym przykładem, który obecnie już niemal całkowicie wyszedł z użytku, jest fax. Aktualnie większość komunikacji odbywa się przez internet – to kolejny przykład systemu telekomunikacyjnego.
Jednym z najpopularniejszych systemów telekomunikacyjnych jest bez wątpienia sieć internetowa, która aktualnie stanowi podstawę działania niemal każdej firmy. Dzięki niej możliwe jest sprawne przeglądanie, pobieranie, przesyłanie, a także odbieranie treści. Co ważne, taka sieć umożliwia również prowadzenie rozmów telefonicznych – w tym celu stosuje się przede wszystkim technologię VoIP.
Dlaczego warto postawić na VoIP? Takie rozwiązanie pozwoli nie tylko zminimalizować koszty rozmów telefonicznych, lecz także pozwoli poprawić warunki rozmów. Transmisja przez łącze internetowe pozwala utrzymać jakość odbieranego i wysyłanego dźwięku na bardzo wysokim poziomie. Niezbędne będą jednak odpowiednie sprzęty, programy i licencje – może to być na przykład kompletna centrala telefoniczna IP, którą można znaleźć pod adresem https://www.voip24sklep.pl/CENTRALE-TELEFONICZNE-IP-PBX.
Innym systemem telekomunikacji jest sieć GSM, która obsługuje większość przenośnych urządzeń, takich jak smartfony czy tablety. Aktualnie operatorzy są w trakcie wdrażania rozwiązań piątej generacji, które zapewniają jeszcze większą prędkość transmisji danych, jednak sporą popularnością cieszy się nadal łączność LTE. Co ciekawe, również w tym przypadku rozmowy mogą odbywać się z użyciem internetu – mowa o technologii VoLTE, która pod wieloma względami przypomina VoIP.
Niemal każde biuro skorzysta na obecności sieci internetowej, która jest aktualnie praktycznie niezbędna do sprawnego wykonywania różnych procesów. Aby zapewnić sprawną obsługę klientów, warto zadbać także o rozwiązania takie jak VoIP. Dokładny wybór rozwiązań będzie w pewnej mierze zależeć od charakterystyki działania firmy – dla przykładu, jeśli pracownicy często wykonują swoje obowiązki w innych lokalizacjach niż biuro, konieczne będzie skorzystanie z sieci GSM.
Fot.: Julian Hochgesang/unsplash.com