Media społecznościowe to potężne narzędzie w dzisiejszych czasach, które wyłania światowej sławy modeli, aktorów, wizażystów, kucharzy, a nawet projektantów mody. Chiara Ferragni – światowej sławy blogerka, która swoim stylem, a później projektami sprawiła, że niemalże każda kobieta chce „nosić Ferragni”!
Chiara Ferragni urodziła się w 1987 roku we włoskiej Cremonie. Obecnie wraz z mężem – raperem Fedezem i synem Leonem mieszka w Mediolanie. Od najmłodszych lat interesowała się modą, a w 2009 roku rozpoczęła swoją działalność w internecie i założyła bloga – ,,The Blonde Salad”. Sałatka (Salad) w nazwie wcale nie oznacza artykułów o tematyce fitness, a po prostu mieszankę: stylizacji, stylu życia, podróży oraz własnych doświadczeń i spostrzeżeń. Dzisiaj The Blonde Salad nie jest zwykłym blogiem, a rozbudowaną platformą modową, nad której redakcją pracują dziesiątki osób.
Blogerka przyznaje się, że jej modową inspiracją od zawsze była mama. Już jako mała dziewczynka podkradała z jej szafy sukienki, szpilki i torebki, urządzając swoje własne pokazy mody (które wkrótce stały się rzeczywistością na globalną skalę). Najpierw fotografowała swoje outfity wyłącznie dla zabawy, ale z czasem – zaczęła publikować je w sieci. Na portalach internetowych, takich jak: Lookbook.nu oraz Flicr spotkała się z wieloma pozytywnymi komentarzami, co zmotywowało ją do założenia bloga. The Blonde Salad początkowo miał opowiadać o każdym aspekcie życia Chiary, jednak największe zainteresowanie wzbudzały jej stylizacje, ukazane na pięknych, estetycznych fotografiach. Aktualnie profil Ferragni obserwuje około 22.4 mln użytkowników na Instagramie, a codziennie setki tysięcy osób odwiedzają jej serwis TBS, który kilka lat wcześniej był „zwykłym blogiem”.
Po prawie dwóch latach prowadzenia swojego bloga Ferragni została wyróżniona przez magazyn “New York”, jako „jedna z największych gwiazd roku przełamujących styl uliczny” oraz przez “Teen Vogue”, jako Blogger of the Moment. W 2013 roku wydała autorskiego e-booka, pod tytułem: „The Blonde Salad”. Rozpoczęła współpracę z najbardziej rozpoznawalnymi markami na świecie, takimi jak Louis Vuitton, Chanel, czy Dior. Wystąpiła w kampanii reklamowej Guess, zaprojektowała kilka par butów dla Steve’a Maddena, a także serię kostiumów kąpielowych dla przedstawienia Intimissimi on Ice. Została globalną ambasadorką marki Pantene oraz twarzą ślubnej marki Pronovias. Amerykańskie przedsiębiorstwo produkujące zabawki – Mattel, Inc. pod koniec 2016 roku wprowadziło na rynek lalkę Barbie, zainspirowaną influencerką. Miniatura Ferragni była ubrana w biały T-shirt, jeansy i czarną, skórzaną kurtkę. Jej twarz pojawiła się w wielu czasopismach o tematyce modowej, między innymi: “Vogue”, “Bazaar”, “Glamour”, czy “Elle”. Od 2013 do 2018 roku nazwisko Ferragni widniało na liście The Business of Fashion – „500 najbardziej wpływowych ludzi ze świata mody”, a w 2015 roku w zestawieniu „30 Under 30”, dwutygodnika “Forbes”.
Pierwsze zdjęcia Chiary w sieci znacznie różnią się od aktualnych. Influencerka w wielu wywiadach przyznaje, że na początku miała problemy z nakładaniem makijażu, którego uczyła się od doświadczonej koleżanki. Dobierała zbyt ciemny podkład, a oczy nierówno obrysowywała czarną kredką. W jej stylizacjach dominowały złote dodatki, zwierzęce motywy oraz atrybut – czarne kryjące rajstopy, zestawiane ze spódniczkami, sukienkami i szortami. Później dobierała zabawne akcesoria i doceniła modę uliczną – streetwear. Dzisiaj na jej stronie każdy znajdzie coś dla siebie, zarówno wygodne, jak i eleganckie stylizacje, na czerwony dywan i podróż, stonowane kolory lub urocze pastele, szpilki lub sneakersy. Zamieniła mocny makijaż oczu na delikatniejszy, który dodaje jej świeżości.
W 2013 roku powstała pierwsza kolekcja marki Chiara Ferragni Collection. Marka sygnowana jej nazwiskiem oferuje buty, torebki, akcesoria oraz nietuzinkowe ubrania. Kolaboracje z marką oznaczoną „przymrużonym okiem” podjęły np. Lancome, tworząc kolekcję kosmetyków do makijażu, a także sportowa firma Champion. W 2019 roku na ekranach pojawił się film „Unposted”, dotyczący jej życia i drogi do sławy.
Projektantka jest idealnym przykładem człowieka, który robiąc to, co kocha, wkładając w to swoje serce i cenny czas jest w stanie osiągnąć sukces. W dojściu do celu pomogła jej siła mediów społecznościowych, które w dzisiejszym świecie odgrywają znaczącą rolę, a także upór i wsparcie najbliższych. Jeśli chcesz spełnić swoje marzenia – dąż do nich nieustannie i dawaj z siebie zawsze 100%!
Fot. Dia Dipasupil/Getty Images Entertainment/Getty Images