Autentyczność – to motyw przewodni najnowszej kolekcji, która powstała we współpracy z generacją Z w Polsce.
Dwunastu przedstawicieli generacji Z nie tylko brało udział w powstawaniu najnowszej kolekcji marki Reserved, ale też sami stali się jej ambasadorami. Jest ona zbiorem ich upodobań oraz fascynacji, idealnie oddając charakter tego pokolenia, które wyróżnia otwartość, bezkompromisowość oraz śmiałość. W kolekcji zderzają się różne style i estetyki. Możemy zobaczyć tu m.in. elementy zaczerpnięte z rękodzieła, streetwear czy vintage. Jak podkreśla marka ma ona dopiero zapoczątkować kolejne działania, które będzie można na bieżąco śledzić pod dedykowanym hashtagiem #PolishGenZ.
– Pokolenie Z jest szczególnie połączone ze swoim otoczeniem. Bardzo świadomi wydarzeń dziejących się na świecie, dzięki ciągłemu połączeniu poprzez media społecznościowe i Internet używamy aktywizmu, aby rozwiązywać problemy, które widzimy w społeczeństwie. Wierzę też, że moje pokolenie jest najbardziej kreatywne dzięki środowisku, w jakim dorastaliśmy. Starsze pokolenia nauczane były kreatywności podczas zajęć; chcąc dowiedzieć się więcej, musiały zrobić to na własna rękę. Pokolenie Z jako pierwsze dostało możliwość odbioru ciągłego napływu inspiracji dzięki łatwemu dostępowi do tego typu informacji
podkreśla Zuza Kacperczyk, studentka grafiki w Londynie i jedna ze współtwórczyń kolekcji.
W linii damskiej można zauważyć powrót do minionych dekad. Znajdziemy w niej m.in. motywy vintage, kratkę i szydełkowe wzory, a wszystko to utrzymane w radosnych barwach. Uwagę zwracają spodnie dzwony, spódniczki w kształcie trapezu i sukienki o linii A. Linia męska również inspirowana jest stylem vintage, w którym dominują przygaszone barwy. W związku z tym, że generacja Z ubiera się na co dzień w to, na co ma ochotę bez względu na pogodę, wiele propozycji okryć wierzchnich można z powodzeniem nosić przez cały rok mimo różnych warunków.
– Jesteśmy udoskonaloną hybrydą wcześniejszego pokolenia. Weźmy na przykład naszych rodziców: dzisiejsza technologia nie jest im tak niezbędna do życia jak nam – generacji Z, która dopiero wkracza na nowy rynek i ta świadomość technologii jest pożądana, a wręcz konieczna. Ponadto generacja Z potrzebuje nadzwyczaj dużo doświadczeń oraz bodźców ruchowych lub emocjonalnych, a co za tym idzie, jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań. Nie wykluczam innych pokoleń z takiego typu zachowania, lecz jestem pewny ze to na pewno charakteryzuje nasze.
dodaje o swoim pokoleniu absolwent szkoły filmowej Miłosz Kulesza.
Analogowa sesja wizerunkowa ukazuje bohaterów w codziennym, naturalnym środowisku – w domu, pracy, podczas odpoczynku itp. Za jej realizację odpowiada Bartek Wieczorek.
Fot. materiały prasowe Reserved