Google Ads czy Facebook Ads – jak wybrać najlepszą platformę reklamową?
Bądź online!

Google Ads czy Facebook Ads – jak wybrać najlepszą platformę reklamową?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Google Ads i Facebook Ads to dwie najczęściej używane platformy do reklamowania się w sieci. Obie mają swoje plusy i minusy, ale która z nich jest lepsza?

Google Ads i Facebook Ads

Warto na początku powiedzieć, czym jest Google Ads oraz Facebook Ads. To dwie największe platformy reklamowe na świecie. Google Ads (dawniej znany jako AdWords) to platforma reklamowa zbudowana przez Google i używana do promowania produktów i usług firm w wynikach wyszukiwania. Natomiast Facebook Ads to forma marketingu cyfrowego, która pozwala firmom umieszczać reklamy na Facebooku.

Którą platformę reklamową wybrać?

Wiesz już, czym jest Google Ads oraz reklamy Facebook Ads, możesz zatem przejść do kolejnego etapu. Warto na początku odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Kim jest Twoja publiczność?
  • Jaki masz budżet?
  • Co chcesz reklamować?
  • Jaki cel chcesz osiągnąć dzięki reklamom?

Pozwoli Ci to sprecyzować swoje oczekiwania i ułatwi dalszą analizę.

Wybierając odpowiednią platformę do reklam, powinieneś wziąć pod uwagę następujące czynniki:

Targetowanie

Google pozwala kierować użytkowników na podstawie wielu czynników, w tym lokalizacji, języka, typu urządzenia i innych. Chociaż reklamy Facebook Ads również dają możliwość kierowania użytkowników według ich zainteresowań i demografii, platforma ta nie oferuje tak dużej elastyczności jak Google.

Budżet

W przypadku obu platform możesz ustawić swój budżet. Jednak Google daje więcej opcji w tym zakresie. Można tam ustawić dzienne budżety w określonym przez siebie przedziale, podczas gdy na Facebooku dzienne budżety są ograniczone do konkretnej dziennej wartości na dane konto reklamowe.

Optymalizacja

Obie platformy dają bardzo duże możliwości optymalizacji, które pozwalają dostosować oferty w oparciu o konkretne wskaźniki wydajności, takie jak współczynnik klikalności (CTR). Jednak Google posiada o bardziej zaawansowane funkcje, które ułatwiają optymalizację kampanii na różnych urządzeniach lub w różnych sieciach (np. mobile vs desktop).

Grupa docelowa

Zastanów się, z której platformy częściej korzystają Twoi potencjalni klienci i które reklamy będą przez nich bardziej dostrzegalne. Jeśli Twoja grupa docelowa korzysta zarówno z wyszukiwarki Google, jak i Facebooka, to obie platformy mogą dobrze współpracować, uzupełniając swoje mocne i słabe strony. Jeśli posiadasz więc wystarczający budżet, spróbuj rozważyć taką możliwość.

Podsumowanie

Trudno jednoznacznie określić, która platforma reklamowa będzie lepszym wyborem. Obie posiadają bowiem wady i zalety. W związku z tym wybór powinien być zależny od Twoich indywidualnych potrzeb. Przeanalizuj więc omówione przez nas czynniki i zacznij reklamować swoją stronę online!

Zdj. główne: Alex Haney/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Sposoby na rozdwajające się końcówki włosów
Sposoby na rozdwajające się końcówki włosów
Rozdwajające się końcówki włosów to problem wielu kobiet. Sprawdź, jak można temu zapobiec.
Bezpieczne i sprawdzone place zabaw
Bezpieczne i sprawdzone place zabaw
Jakie powinny być place zabaw dla dzieci oraz co powinno się tam znaleźć?
Piękna cera w kilka dni? Poznaj zasadę 60 sekund!
Piękna cera w kilka dni? Poznaj zasadę 60 sekund!
Chcesz się cieszyć piękną i zdrową skórą twarzy? Oto zasada 60 sekund!
Ostatnie wpisy